Störd och skitförbannad

24.08.2014 00:10

Tanken var att vi skulle ha kul jag och Buza, visst vi tränade och störning behöver man träna med men detta blev för mkt för både mej och fröken B.

2 barn, kanske mellan 6 &10 år var ute med en stor goldenhane, barnen tillsammans vägde säkert inte lika mkt som hunden väger och när hunden rusar i full fart mot oss, och stannar 3-4 meter ifrån oss, inte för att den hålls tillbaka av barnen som far som en vante efter hunden utan den stannar för att se om den ska våga sig hela vägen fram eller inte.

Detta blir för mkt för både mej och Buza som efter ett par gånger blir så rabiat som bara hon kan -den där hunden ska DÖ, för vem vågar komma och störa henne och hennes flock när HON har så viktiga saker för sig som att träna.

Barnen tycks förstå blicken jag ger dem och de håller sig på lite större avstånd.

Vi sätter igång och tränar igen, känner själv så dåligt jag för min hund, jag är stel, visar inte tillräckligt tydligt eller så är jag övertydlig en annan gång.

Vi får ta den här träningen för vad den var idag.

Min schapendoes kämpade på fastän hon var störd av av de tre som for runt vid sidan av.

När jag plockade undan efter oss så kom ekipaget farande igen, då var jag så trött på dem och kände mig lika rabiat som Buza var, sa att de fick hålla hunden borta från oss för om den kom närmare så skulle den kanske bli uppäten.

Och vilken fart det blev på ungarna som genast släpade iväg på hunden, jag undrar bara hur föräldrarna tänkte när de släppte iväg de där två ungarna med hunden.......

Filmade med mobilen blev vi

inte världens bästa kvalitet men här kommer länken.

youtu.be/wGDDMUpjrrw

Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com