ooops she did it again......

11.05.2014 21:53

Ja, så var vi 
och tävlade igen.

Jag tvekade länge om jag skulle åka, kände inte för
det.

Väl framme började känslan att komma, jodå, nu skulle
vi ut och visa vad vi kunde.

Vid lottningen fick vi reda på att platsen skulle köras
sist, jaha det var väl bra tänkte jag.

Väl på startlinjen kändes det återigen inte bra.

Kände en irritation över TL som ifrågasatte och
samtalade med domaren om att jag hade kopplet i vänster hand.

Domaren tyckte inte det var några problem.

Hade ingen känsla i fria följet, Buza släppte och jag
var stel och konstig, kämpade för att få henne att koncentrera sig, det gick ok
tills hon plötsligt från ingenstans flög rakt ut i kopplets längd, nej! Fot, sa
jag.

Betyg 6.5

Läggandet var bra 10

Inkallningen, 8 fick kommentaren 2 kommandon, jag sa "Buzafot"
tycker jag själv, men tydligen inte....

Ställande: domaren lade märke till min stela
vänsterarm, hehehe, haft stora problem med att B hellre lägger sig så jag valde
att dra till med att göra som jag lärt in ställandet, men det var nog helt ok
ställande 8.5

Apportering 10, jättefin utfört av B.  fick hålla apporten väldigt kort tid då tl
fått för sig att föraren skulle hålla apporten 5 sekunder innan man sa åt
hunden....

Hopp 9.5 snett sitt .....

Så avslutningsvis plats, tandvisning och helhet.
10.10.10

Ganska najs att sluta med tre 10:or på raken.

Jag önskar bara att jag fört fram min hund bättre, jag
är inte alls nöjd med sättet jag gjorde det på, ingen bra känsla.

Fick hela tiden koncentrera mig stenhårt på att hon
skulle bli hos mej och inte dra iväg.

Ingen avslappnad känsla alls, jag hoppas den dagen
kommer snart då vi kan ha ett flyt och jag kan lite på att hon stannar kvar.

Vi vann klassen med 176.5 poäng.

Nu säger i tack och adjö till lydnadsklass 1 och så får
vi se vad vi väljer att roa oss med under sommaren .


Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com