Oj, vart tog tiden vägen?

12.09.2015 20:10

Vad tiden flyger iväg, Jag tycker inte det var länge sedan som vi hade lydnadsläger, men det var ju faktiskt i mitten av augusti som vi var ett gäng schappeägare som samlades i svedala för att träna lydnad i dagarna två för Anders Svensson.

Jag har tränat för Anders innan och tycker han är väldigt väldigt bra, det han säger är ju så självklart när han säger det, att man inte fattat det själv innan liksom Och jag kommer säkert att träna för denna kloka man igen.

Eftersom vi fått ett avhopp från en schappeägare förgylldes denna platsen av Charlotte med sina 2 aussies.

En helg där jag fick knyta nya bekantskaper med otroligt duktiga hundförare, en helg med mycket ny input och så kul jag och Buza hade, jo, det var en helg där det bara var hon och jag, det är inte så ofta det händer, men vi njuter av det lika mycket tror jag, när det bara är hon och jag.


Lite foton på det hätliga gänget:

Pamela & DeVille

Ida & Hopper

Erica med Bitt och supermysiga Leah

Susanne & Kitchi

Anna & Hedda

Lisa & Kummin

Charlotte med Pixie och Zoe

Jag och min Buza

Vi lyssnar och lär.....

Jag hoppas verkligen att stafettpinnen går vidare och att det blir ett nytt lydnadsläger nästa år, för att se dessa schappar i action var otroligt kul och vilka individer de är, dessa fantastiska schappar. Så jag och Buza ser verkligen framemot att få åka uppåt i landet för att träna lydnad nästa år.


NIKE och jag har varit i landskrona och tävlat lydnad 2.

Det gick bra trots jag kände att vi kanske inte var så tränade som vi borde vara för en tävling, men han är en otroligt duktig hund och vi skrapade ihop 178 poäng och klassvinst i ett riktigt höstlikt väder.

Nu tar vi en paus från lydnaden, han och jag, och försöker utvecklas i de jaktliga bitarna.



Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com