NIKE

26.04.2015 20:06


 Nike har hamnat lite i skuggan av allt tränande med Buza, att träna en schappe tar
enormt mycket energi och tid, lite mer tid än jag har kunnat ge Nike. Nu börjar
saker komma på plats så smått med hårbollen och jag har kunnat lägga tid på
Nike.
Jag tror bara att det varit bra för honom att ha fått vänta lite med träningen, han är
nog den mest omogna golden jag haft, väldigt tramsig och flamsig och jag har
många gånger tyckt att han verkat lite "dum". Men efter att den där bebisen
blivit könsmogen har det hänt så mycket med honom. I Lydnaden gör han stora
framsteg, jag har tyckt att han inte är tillräckligt tränad och att han inte
förstår vad jag menar, men efter en klubbtävling där han i stort gick in och
ägde och visade att ha visst kan klara av en lydnadsetta med bravur så har
tankar på att starta honom i lydnad tagit fart.  Snart snart så........


 Nike och jag har även börjat apporteringsträna Han är duktig den där gulingen, vi gör framsteg på varje träning både han och jag, men
så har vi ju fantastiskt duktiga coacher med enormt tålamod som lotsar oss
genom roliga och kluriga övningar i jaktens värld. 

 Jag slås av tanken så fantastiskt roligt jag tycker det är, jag hade inte lika kul när jag
prövade detta med Lidas.
 Mina coacher bygger upp oss på ett helt annat sätt som passar oss som handen i handsken, vi
gör övningar som passar oss och som vi för det mesta lyckas med, och allt sker
i fin balans. Visst finns det stunder då jag blir exalterad och vill fortsätta åka med i den entusiasm
som både jag och Nike har, men som tur är blir vi stoppade och måste samla ihop
oss och koncentrera oss och vara i balans innan vi får fortsätta, så tacksam jag
är över detta. Men så svårt det är, att veta när man ska stötta hunden, när man inte ska stötta osv.

 Snart ska vi över till Danmark på valpträff, det ska bli fantastiskt kul att få träffa Nikes
uppfödare och syskon. Vi ska även träffa några av hundarna ur den tidigare kullen,
som är samma kombination fast 1½ år äldre.


 Lite jaktliga övningar väntas och en massa träningstips att ta med sig hem.

Shit som jag längtar


 


Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com