Idag har jag fått betalt

02.10.2014 22:10

Träningstävling i Burlöv ikväll.

Men jag hade bestämt mig redan innan- detta är skarpt läge för mig, jag ska uppträda precis som om det var "på riktigt".

Visst hade jag pirr i magen, bra, det har man på tävling.

Jag valde att ha Buza i bilen så länge som möjligt, bara för att hon inte skulle hitta nåt objekt att mäta sig mot eller börja leka polis.

Jag drog start nr 1 ! Bra, inga problem, så är det gjort sedan ju.

Platsen gick skitbra, Buza låg som en platt dörrmatta de 3 minuterna, kanske hjälpte det att surna till ordentligt igår eftersom hon lagt till sig med en olat, att höja och sänka huvudet lite som hon själv tycker och tänker. Men idag var det betyg 10.

Fritt följ: sent sitt, snett sitt och hoppar, de sena sitten märkte jag av, men inte de sneda, vi var ju där inne tillsammans, i bubblan, visst hörde jag TL men skrivaren och domaren såg jag inte en skymt av trots att vi gick på alla håll och kanter, Ja, hon hoppade i språngmarsch, och jag yckte att hon tappade lite i slutet.

Störd av ettorna som körde samtidigt.

Läggandet, jag tror att hon la sig snabbt, men så snusade hon, ajaj!! betyg 8.5

Inkallning: så snabbt hon sprang, och vilken ingång, så jäkla fin, inte alls nån smälla av knäna på matte ingång utan tekniskt perfekt. Betyg 10

rutan: Dumma mig, jag tog mig inte tid att förbereda henne, blev själv lite paff när jag insåg att vi förflyttat oss för uppställning vid rutan, Buza fokuserade på ettorna i ringen bredvid, satt och glodde helt åt vänster.

Ok, jag har 2 val, väck henne och få avdrag eller kommendera och se vad som händer, jag valde att köra, trots att B satt helt fokuserad på ettorna fattade hon att det var inte dit hon skulle, satte av mot rutan och hamnade med en tass utanför åt höger, jag valde att inte försöka dirigera om, vi har ju aldrig gjort det och jag vet att det skulle bli totalkaos, så med en tass utanför, betyg 9.

Apportering, förra veckan började Buza med att lämna av apporten till folk som tränade med oss, tog första bästa människa hon fick syn på och satte sig snyggt fot där, I tisdags försökte Maria gå bort från henne men B följde tjusigt med.

Jag kan ha fel men jag tror att det är mörkret som stört henne, att hon inte sett tydligt eller nåt.

Har valt att hjälpa och kalla på henne vid dessa tillfällena och igår när vi tränade med Maria och Yvonne så krävdes det inte så mkt hjälp.

Idag laddade hon som f-n, kutade ut, glömde stänga munnen ordentligt och fick ta om och kom in sååååå snyggt till mej. betyg 8.5

Hopp, återigen störd av händelserna i ringen bredvid men hoppar och sätter sig "utanför" hindret åt höger, jag gjorde en liten diffus viftning med armen och lutade åt vänster men det visste jag redan innan att det skulle ju inte hjälpa, så hon sprang sidan om på vägen tillbaka. Betyg 0

Fjärren: här var domaren tydligen inte helt nöjd med hennes första uppsitt. sitter inte riktigt står det i protokollet, betyg 9

helhet:pigg & glad, trevligt ekipage, betyg 10. Jag behöver ett par tävlingar till för att kunna hantera henne rätt mellan momenten, hitta en trygg rutin, nu är det mkt sprall i benen på henne, samt att jag tar mig tid och förbereder henne och inte genast ränner efter TL som pekar vart nästa moment börjar.

Nästa tävling då blir det på riktigt, går det såhär bra så är jag mer än nöjd.

Jag tänker tillbaka på det gågna året, där jag nästan stortjöt efter träningar, att hon betedde sig som en idiot, jag kunde inte förmedla till henne vad jag ville, hon körde sitt och jag körde mitt, vad jag än gjorde så blev det inte bra, hon stack ifrån mig, lekte ofta du kan inte ta mig, vi hade noll samarbeteoch det var mer än en gång jag nästan gav upp och tänkte att Buza får bli en sällskapsdam, så började det så småningom fungera, vi tog oss genom ettan, där jag hela tiden var beredd på att fånga henne i flykten om hon skulle dra, vi tränade och tävlade hon och jag.

Och idag har jag fått löning för all förtvivlan, blod, svett och tårar.

Idag tävlade inte hon och jag, det var VI och det är en jäkla skillnad.

Att kunna gå där, att det är en självklarhet att vi är där för att träna/tävla och att Buza har en förväntan på mej och att hon oxå tycker det är skoj, och jag vet , hon har inte en tanke på att sticka ifrån mej.

Buza, du är 18 månader ung - Men jag tror på dej






Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com