i helgen

20.05.2014 20:19

Jodå, för
en gång skull är jag nöjd över hårbollen.

Helgen tillbringades på klubben, träning för Anders Svensson
i dagarna 2.

Första dagen och första passet var väl inte så bra, men en
lösning som är självklar men som jag inte vågat mig på innan gjorde susen, jag
fick ett gensvar från hårbollen som jag inte trott om henne.

Hon byggde en förväntan på mej och vårt arbete och glömde
liksom av att sticka iväg.

Vittring testades, jag trodde inte att hon skulle ha sånt
intresse att hitta pinnen, intresset byggdes bara på efter fler repetitioner-
superskoj.

Hoppet inför tvåan känner jag att vi är på god väg, bara att
köra på.

Anders pratade mkt om viktiga bitar såsom momentstart,
momentslut, intensitetsnivå, analyser,

Att lyckas första gången och att vara i bubblan tillsammans
med hunden.

Många självklara saker kom upp, som man bara tänkte- ja just
det, det är ju klart, varför har jag inte tänkt på det.

Mycket att tänka på efter första dagen.

Dag 2.

Jag valde inkallning, vill få till bra ingångar och att Buza
inte ska försvinna bakom innan hon vänder upp.

Skulle visa hur hon brukar göra, givetvis väljer hårbollen
att göra 2 stycken väldigt tekniskt bra ingångar.....

Jaja, lite prat om att när hunden springer fort tar det över
tanken på att den ska göra en bra ingång.

Fria följet igen, Buza gick faktiskt BRA!!!! Härligt, fan -
ibland kan vi få till det.

Sista vi gjorde var apportering, problemet är att lilla B
inte alltid vill koma in med den där superfina apporten, och gör hon det så
vill hon inte sätta sig fot för den där apporten som är så värdefull vill hon
ju inte lämna ifrån sig.

En bra start tyckte Anders- att hon verkligen gillar
apporten så mkt.

Eftersom apporten 
betyder mer än både leksak och godis kom vi fram till en lek som innebär
samma värde hela tiden, hon byter inte ner sig när hon väljer att komma in,
superbra avslut, Jag var nöjd över avslutningen och Buza var glad och nöjd över
apportleken, tänk att slippa bli av med den där superfina saken!!

Nu e jag supertaggad, jag vill verkligen träna och tävla med
hårbollen, känns som vi fått många en nycklar med oss hem.

Men så har hon börjat löpa idag, glad över att hon höll sig
över helgen och att vi hunnit med de tävlingar vi tänkt tävla under våren.

Nu lägger vi fokus på att leka lydnad två så att vi får till
momenten, lite vila ska vi unna oss också och så ser vi fram emot en start i
tvåan till hösten.


Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com