GU VA GLA JA R

22.06.2014 22:08


Efter att jobbat långa och många pass med udda
arbetstider har det bara blivit korta och väldigt få träningspass med
hårbollen,

Jag kan inte skryta med att något av dessa
tränigspass varit nåt lysande precis.

Detta har fått mej att verkligen tänka på balansen
i träningen, hur lång tid, hur ofta, hur mkt, vilken sinnesstämning, vilken
belöning mm .mm.

Det svåraste är att hitta rätt balans i
belöningstänket, hårbollen har väldigt lätt för att tänka belöning istället för
uppgift och låsa sig väldigt på belöningen.

Idag for vi ut till bruksan, körde genom lydnad 2.

FF kändes bra,

Läggandet bra

Inkallning helt ok, lite för snabb för att få till
en bra ingång men det kommer.

Rutan- hon vet nästan vart hon ska, lite vingligt
fram till rutan men med lite mer träning så blir det bra tror jag.

Apporten börjar äntligen lossna, som vi slitit båda
två för att förstå varandra,

Nu kommer hon in i alla fall och lämnar av
apporten fint utan att tänka någon annan tanke där ute vid gripandet - börjar förstå
momentet nu den lilla

Hoppet! Halelulja !! Äntligen!

Idag kom jag (vi, då Buza självmant valde att göra
rätt när jag slarvade)

På en rutin som verkligen kan hjälpa oss med att
få ordning på hoppet,

Så jäkla skönt.

Fjärren -åter igen ett genombrott som verkligen
kan hjälpa oss framåt i ett moment som vi båda tycker är superkul men där
hårbollen ibland har svårt att hålla fokus på mej.

Så himla nöjd med henne!!

Foppa tränade också lite, duktig kille som blivit
himla pigg sen han fått sommarfrilla.

Så skönt att se honom må mycket bättre och klara
av värmen.

Det blev 1,5 kg tjock och tät ull som rakades
bort.

Vissa i vår närhet tycker han är ful och att det
är synd att raka av honom håret, Då får det vara deras åsikt, Så länge jag kan
hjälpa min hund att må bättre genom att klara av värmen, få färre fästingar och
inget hotspot, då är jag jäkligt nöjd och jag tror Foppa är det med.

Så, med eller utan päls- I Love him .

(bilden tagen innan Foppa fick sommarfrilla)


Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com