Debuten!

29.03.2016 20:58

Så vågade vi till sist, 19 mars for vi iväg till veberöd för att tävla lydnad, Buza och jag.

Superkul att träffa folk från när & fjärran som jag inte sett på länge.

Jag önskade start nr 1 ! Jag gillar det startnummert, men slumpen ville inte som jag nr 3 fick vi.


Sitt i grupp : 7.5   oro, flyttar tassar vrider sig. Jag trodde att det var bätre än såhär, men tydligen inte.

Platsliggande: 8 ,  ligger snett, Buza valde att lägga sig runt mina fötter som en ostbåge istället för rakt ner, detta måste jag    lägga mycket mer energi på, sen hade hon lyft huvudet en gång. När vi stod och skulle få reda på poängen efter gruppmomenten märkte jag hur jobbigt Buza tyckt det var,ee  kliade sig frenetiskt, skulle ha av sin tofs på huvudet som inte stört henne på 2 dar, men nu var den jätte   jätte superjobbig, riktigt överslag hade hon, fick lite dåligt samvete och tyckte synd om henne.

Fritt följ: 8            Det kändes ok i början, märkte hur hon släppte lite här och där men i övrigt gick hon fint, som en    träningskompis sa, hade jag inte sett er träna hade jag inte märkt att hon släppte, men det kändes nog att hon  gjorde det. Riktigt störd blev hon i slutet då en bil plötsligt tutade högt och med en lång signal.

Z: 9                     Här tycker jag att hon gjorde ett riktigt fint Z:a, rätt skiften och var stilla, här måste JAG skärpa mig, kommer   på mig själv med att fundera över hur jag går, håller jag linjen, vinglade jag inte över där.... skärpning, bara gå och tänk inte.......

inkallning: 6.5     Här blev det lite sent stå och så glömde hon att det kommer ett ligg i inkallningen oxå, ett dk där, men snabbt  sprang hon.

Rutan: 0              Lite strul vid konen, sedan sprang hon som skjuten ur en kanon mot rutan och när jag ropade stå var hon     redan förbi och kastade sig ner utanför rutan, andra hade oxå strul med rutan, det låg något bakom som hade  dragning på hundarna, jag tror inte att det var detta som gjorde att Buza hamnade utanför, hon hade eld   under fötterna bara och en långsam förare som inte riktigt kunde hantera hastigheten.

apportering: 9      kommentaren, lite lekfullt, minns inte vad hon gjorde mer än att jag var mycket nöjd över att hon tog min    dirigering och hade fint tempo hela vägen, springa det gillar hon.

hopp apport: 10 ,    snyggt !!

vittring: 9                 hon har ju en tendens att bli lite för ivrig och oförsiktig vid pinnarna, puttar pinnar står det, men i övrigt  gjorde hon det bra

fjärr: 10                    När jag gått in till henne och jag såg poängblocket lyftas upp med en 10:a och gänget tjoade utanför var   tanken WTF!!!!! Shit vad bra, hon hade lydigt utfört varje kommando och viftade på svansen och såg lugn  ut. lilla duktiga schappefnatt.


Under hela programmet kändes hon fin, visst hade vi lite släpp och svårt att hålla koncentrationen, men såhär samlat har hon aldrig gått på en tävling förut.

Supernöjd med vår debut så skulle jag kunna gå in och bara köra igen, det var superhärligt, inga konflikter, inga större missförstånd eller att hon tyckte att momentet kunde utföras på hennes eget vis med en extra twist som inte är allt för ovanligt med schappar.

Ja, det kommer att komma bakslag, det kommer tävlingar där det kommer att bli supertokigt, det är jag övertygad om, men nu lever vi på den goa känslan och drömmer om att nästa tävling bjuder på samma  härliga känsla, för jo, vi har anmält oss igen.







Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com