Dåliga tankar - dålig träning

06.01.2014 22:44

Igår var tanken att  jag och Buza bland annat skulle träna på läggande under gång, det gick sådär.....

Det var blött i gräset och Buza hade inte en tanke på att  bli blöt om magen, det blev en hel del konflikter om läggandets vara eller icke vara, hårbollen tyckte ju att hon uförde momentet oklanderligt, medans jag menar på att läggande under gång - då ska hunden lägga sig, inte göra fantastiska sättande........

 

Kände en viss irritation komma smygande, inte alls bra, och märker själv hur dumma tankar jag tänker, negativa, hur fassen ska jag göra för att hon inte ska lägga sig så dåligt eller inte alls ...

Dax att byta tankesätt: Nu ska vi träna bra lägganden.... , vips så var vi på rätt spår igen.

 

Dgens träning - bara bra tankar om den lilla damen och vår träning, det skvätter tingelingdamm omkring henne där hon går, hon har ju utstrålning den lilla.

LIte Ruta träning blev det, dumma jag lät henne inte tjuva så vid nästa  (som var skitslarvigt) skick trodde hon ju att det var fel att springa mot rutan, lilla nuttan.

Med lite hjälp på traven så blev det ju rätt till slut.

 www.youtube.com/watch?v=DCFG_cDWp7o

Läggande under gång var riktigt bra idag, dessa blev oxå filmade men jag råkade radera dem av misstag.....

Men! För första gången vågade jag träna både läggande OCH ställande under samma träningspass, en klapp på axeln till mej, att jag äntligen litade på att hon fixar att skilja dessa åt, för det gör hon ju faktiskt.

Ställandet kommer här:

www.youtube.com/watch?v=VmSZsxNC62w

Jag tycker det händer mycket i vår träning nu, vilket är superkul, framförallt på platsliggningen, vi kör minst en vid varje träningstillfälle, nu vågar jag sätta krav på att hon ska ha hakan i marken den korta stund jag är ifrån henne, kanske dax att lägga på lite störningar oxå.

Imorn ska vi ha vilodag från lydnaden, kanske en strandpromenad om vädret tillåter

 

 

 

Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com