Bättre och bättre

13.01.2014 18:41

  En mindre bra början på dagen.... eller ja kanske efter just början, det gick ju bra på gymmet, nöjd över att tränat mig själv och i tankarna var jag redan hemma och tränade Buza, In i omklädningsrummet, snacka lite med de andra tjejerna, sen när jag skulle gå var mitt gymkort puts väck!!

Någon annan av tjejerna måste ha fått det med sig när de gick, man behöver ju kortet att ta sig ut från stället när det inte är bemannat.

Jag berättade för de andra som var kvar och de var snälla att hjälpa mej leta en gång till, men det fanns inte  någonstans.

Det var bara att snällt sätta sig och vänta på att tjejen i receptionen började så jag kunde komma ut, en timme och tio minuter senare hade jag blivit fri!!

 

Buza går bara från klarhet till klarhet i träningen, vi utvecklas på varje träningspass vi gör, nu är det riktigt skoj att träna hund.

Fröken hårboll blir snart tävlingsmyndig, men innan det blir dax för ett försök på tävlingsplanen ska vi hinna med ett studiebesök på en lydnadstävling samt träningstävla, så när debuten blir av det får vi se.

Svåraste momentet är platsliggningen, hon tycker inte det är jobbigt eller känner sig pressad, utan det är bara tråkigt att ligga stilla så länge som  de 30 sekunderna vi är uppe i nu. Hon har allt lite myror i brallan.

En sak som förvånar mig mycket är vilken enorm ordförståelse denna hund har, 

Kanske är det så med alla vallhundar, men för mig som bara haft golden retriever innan så är detta en AHA- upplevelse.

Lilla sockersöta sockertopps hårboll

Farbror Foppa:

Jodå, han kan allt än den gamle mannen, härligt  att han fortfarande både vill och kan träna.

Att kunna göra ett och annat moment "ordentligt" och inte alls tänka på inlärningsbiten utan bara köra på, det är riktigt najs.

Jag undrar om det finns nåt mysigare än en gammal  och klok hund.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com