195

15.06.2015 19:32

Etthundranittiofem!!!!

Det känns fortfarande bra att säga den siffran!!

Mitt lyckorus efter Buzas uppflytt till eliten hade inte hunnit lägga sig ens när det veckan efter var dax för NIKE att debutera i ettan. Tisdagen innan körde vi genom programet på klubben och min träningskompis för dagen var lyrisk när hon berättade hur bra hon tyckte det var, glad över hennes ord och min väldigt väldigt duktiga hunds prestationer på plan flinade jag bara lite, tja allt kan ju hända på  tävling, ja, jag menar verkligen allt.

Det blev fredagkväll och vi begav oss till TBK, vid anmälan satt domaren och skrev papper, en domare jag tycker väldigt mycket om att tävla för, jag gillar henne skarpt, hon är inte den som ger gratispoäng eller söthetspoäng, man får det poäng man förtjänar och hon dömmer helt efter regelboken. Jag flinade lite och frågade : - E du snäll ikväll !!?? Det är jag aldrig, det vet du väl flinade hon tillbaka.

Platsliggningen gick superfint så jäkla nöjd jag är med honom, han låg så stabilt, betyg 10

Tandvisningen, här hade jag varit lite nervös innan och frågade vår träningskompis Maria när jag såg henne om hon kunde kolla på Nikes tänder, bara för att försäkra mig om att han satt och inte lyfte på ändan eller hoppade upp i ansiktet på henne. Nike skötte sig superbra med Maria och när det då var dax för domaren att kolla NIKE, ja då gjorde han som innan, satt så lugnt och fint, betyg 10 .

Linförighet, guuuuud vilken hund jag har, så jäkla stabil han kändes, han följde mig superbra kändes det som, betyg 9½, ngt sen i vänster sväng.

Läggande under gång, 9½, slarvigt upp blev kommentaren, jag är medveten om att Nike inte alltid hamnar på raka ben vid uppsitt, detta ska vi träna på.

Inkallning, bra tempo, inget stress, bara så perfekt och ett fint rakt sitt, poäng 10.

Ställande, jag kände med ens när vi började röra oss framåt att detta kommer att bli så jäkla bra, jag kan inte beskriva känslan, men vi satt liksom ihop mentalt, betyg 10.

apportering, Nike är försiktig när han tar saker ur min hand, han bara är så, men ingen tvekan bara försiktig,  ngt sent gripande blev kommentaren och betyg 9.

hopp över hinder 9½ , ingen kommentar men det fanns säkert ngt som kunde bli bättre.

Helhet: betyg 10.

 Hela programet hade känts så himla tryggt och stabilt, jag kände på mig att vi hade fått ihop våra 160 poäng och lite till . Jag hade inte en susning om vilka poäng vi fått, skit i dem tänkte jag, hunden gick kanonbra. När vi var klara och jag skulle sätta på kopplet flinade Carina och sa till mej, "Gå hem och träna, det tycker jag att du behöver" då visste jag, det hade gått bra!!!!!

Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag drömma om att vi skulle göra ett sånt bra program, nu var det bara till att vänta på prisutdelningen, när våra poäng ropades upp blev jag chockad, 195 shit!!!!

Det blev genast till att kontakta kennelmamman Naia via facebook för att berätta de goda nyheterna.

Nu blickar vi framåt, i höst blir det start i lydnadsklass 2 och vi fortsätter med apporteringsträningen,

Buza, ja hon har precis börjat tränigen för att lära sig elitmomenten efter en veckas semester då fokus legat på Nike vilket hon tyckt varit sådär, nu när hon får träna igen, ja då är allt som det ska.

Finaste NIKE <3




t

Kontakt

guldtassar och tovor guldtassarochtovor@outlook.com